Cumartesi, Haziran 03, 2006

Vasiyet.

Yoldaşlar, nasip olmazsa görmek o günü,
ölürsem kurtuluştan önce yani,
alıp götürün
Anadolu'da bir köy mezarlığına gömün beni.

Hasan beyin vurdurduğu
ırgat Osman yatsın bir yanımda
ve çavdarın dibinde toprağa çocuklayıp
kırkı çıkmadan ölen şehit Ayşe öbür yanımda.

Traktörlerle türküler geçsin altbaşından mezarlığın,
seher aydınlığında taze insan, yanık benzin kokusu,
tarlalar orta malı, kanallarda su,
ne kuraklık, ne candarma korkusu.

Biz bu türküleri elbette işitecek değiliz,
toprağın altında yatar upuzun,
çürür kara dallar gibi ölüler,
toprağın altında sağır, kör, dilsiz.

Ama bu türküleri söylemişim ben
daha onlar düzülmeden,
duymuşum yanık benzin kokusunu
traktörlerin resmi bile çizilmeden.

Benim sessiz komşulara gelince,
şehit Ayşe'yle ırgat Osman
çektiler büyük hasreti sağlıklarında
belki de farkında bile olmadan.

Yoldaşlar, ölürsem o günden önce yani,
- öyle gibi de görünüyor -
Anadolu'da bir köy mezarlığına gömün beni
ve de uyarına gelirse,
tepemde bir de çınar olursa
taş maş da istemez hani…

Nazım Hikmet RAN

Ve o öldü
mavi gözlü çınar
doğduğuı topraklara hasret
bir yaz günü
memedinden uzak
memleketinden uzak
baş koydu
kara toprağa

usulca
sanki uyur gibi
gitti
ardında
sözlerinden
daha nice aşklar bırakarak
gitti

ben daha henüz doğmamıştım
ağlayamadım ölümüne
anlamsızca duvarlara bakıp
kızarmadı gözlerim
ama acısını yaşadım
içinde özgürlük geçen
her şiirinde

bu memlekette yaşadım
ondan yıllar sonra
on yıllar sonra hatta

ama bende düşledim onun gibi
hürriyeti
insanca yaşamayı

korkarım
ben öldüğümde
hala gelmemiş olacak o gün

ve yıllar sonra
yaılzcak
Nazım Hikmet öldü
ama ölmedi
içimizde yaşayan
hürriyet ateşi.


Bir tane daha Nazım Şiiri eklemek istedim bu yazının sonuna.


ben
senden önce ölmek isterim.
gidenin arkasından gelen
gideni bulacak mı zannediyorsun?
ben zannetmiyorum bunu.
iyisi mi, beni yaktırırsın,
odanda ocağın üstüne korsun
içinde bir kavanozun.
kavanoz camdan olsun,
şeffaf, beyaz camdan olsun
ki içinde beni görebilesin
fedakarlığımı anlıyorsun :
vazgeçtim toprak olmaktan,
vazgeçtim çiçek olmaktan
senin yanında kalabilmek için.
ve toz oluyorum
yaşıyorum yanında senin.
sonra, sen de ölünce
kavanozuma gelirsin.
ve orada beraber yaşarız
külümün icinde külün
ta ki bir savruk gelin
yahut vefasız bir torun
bizi ordan atana kadar...
ama biz
o zamana kadar
o kadar
karışacağız
ki birbirimize,
atıldığımız çöplükte bile zerrelerimiz
yan yana düşecek.
toprağa beraber dalacağız.
ve bir gün yabani bir çiçek
bu toprak parçasından nemlenip filizlenirse
sapında muhakkak
iki çiçek açacak :
biri sen
biri de ben.

ben
daha ölümü düşünmüyorum.
ben daha bir çocuk doğuracağım
hayat taşıyor içimden.
kaynıyor kanım.
yaşayacağım, ama çok, pek çok.
ama sen de beraber.
ama ölüm de korkutmuyor beni.
yalnız pek sevimsiz buluyorum
bizim cenaze şeklini.
ben ölünceye kadar da
bu düzelir herhalde.
'hapisten çıkmak ihtimalin var mı bugünlerde?'
içimden bir şey :
'belki' diyor.

huzur içinde yat ustam demek isterdim sana ama eğer görüyorsan beni oralardan; nasıl bakarım yüzüne. Sen sorarsan bu mu hürriyet bu mu yaşama sevinci insanca kardeşçe hep birmişcesine?

Nasıl derim ustam?

14 Comments:

Blogger Bulsara said...

Özge'nin bloguna yazdığım cevabıda ekliyeyim buraya belki orayı okumayan olur :))

Ama bence mutlaka ziyaret edin kalemi gerçekten çok kuvvetli bir yazardır kendileri. (Bunları da deneyin bölümünde adresi var)


Hasret kaldık düşlere
düşler yasak
hürriyet düşü bunlar
insanlık düşü
en tehlikesinden hemde

yıllarca mahpus kalırsın
daha da acısı
uzak kalırsın
anandan
yarinden
yavrundan

bir gün gelir bırakırlar seni
daha sonra geri almak için
kaçarsın
düşlerini
yok etmeyecek
gökyüzünü sana
demir parmaklıkların gölgesi
olmadanda

ne güzelmiş
dedirtecek
uzaklara

sonra özlersin
hem de öyle bir özlersin ki
uğrunda yıllarca hapis yattığın
memleketini.
memedini

duysun diye bağırırsın
varna dan
boğazı aşıp gelen vapurlara
oysa hala hasrettir bu topraklar
özgürlük düşlerine
ve hala mahpustur
hürriyet düşleri

3 haziran 63 ten beri
toprağında olmasan bile
suyunda havasında
ve beynimin
her kıvılcımındasın
bu topraklarda.

Blogger Tugc said...

Son siire bayildim..Cok buyuk bir usta kesinlikle..

Blogger Bulsara said...

İlk şiir Nazım Hikmet - VASİYET
İkinci şiir benim
üçüncü şiir Nazım Hikmet - BEN SENDEN ÖNCE ÖLMEK İSTERİM
yukarıdaki ilk yorumdaki şiirde bana ait :))

Blogger Gamzeli said...

Çok güzel yazmışsınız gerçekten yaaa...

Blogger Zehra said...

O KADAR GÜZELDİ Kİ ELLERİNE SAĞLIK..VE YÜREĞİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL TAMAMLAMIŞSIN ŞİİRLERİNLE..
GERÇEKTEN ÇOK ETKİLENDİM..
İYİ AKŞAMLAR..

Blogger Bulsara said...

Gamzeli: Rica ederim efendim. :)

Zehra: Çok teşekkür ederim desteğiniz için :) ama ana yemek bu kadar güzel olunca bizim mezelerde arada prim yapıyor :))

Blogger Zehra said...

sevgili bulsara, bazen mezeler ana yemekten güzel olur bunu unutma;)

Blogger Gamzeli said...

ben dünakşam yanıma geldiğinizde almıştım cevabımı ki :))

Blogger Bulsara said...

Gamzeli : :)) ewt bizzati şahsıma yöneltmiştiniz yorumlarınızı :))

Blogger Gamzeli said...

evet :)

Blogger OzgeBozkurt said...

Listemdeki bloglara uğrayamadım bu aralar.Ben yorum yazamayınca bütün yorumlar da kesildi tabi birden.Herşey karşılıklı ya ondan heralde.Kimse bişey yazmaz oldu,senin dışında.En sadık okuyucum sensin benim,onu anladım.Çok hoşumada gitti.Senin gibi bi okuyucuya "gerçekten" sahip olmak güzel :D Çok teşekkür ederim. Arasıra dolaşıcam blogları,maksat yorumlar kabarsın(!)
Senin yazılarıda aksatmadan okuycam,söz :)
Nazım şiirleri yine muhteşem bu arada :)

Blogger XMAN said...

gönlümle baş başa düşündüm demin;
artık bir sihirsiz nefes gibisin.
şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
akisleri sönen bir ses gibisin.

gözlerim gözünde aşkı seçmiyor
onlardan kalbime sevda geçmiyor
ben yordum ruhumu biraz da sen yor
çünkü bence şimdi herkes gibisin

yolunu beklerken daha dün gece
kaçıyorum bugün senden gizlice
kalbime baktım da işte iyice
anladım ki sen de herkes gibisin

büsbütün unuttum seni eminim
maziye karıştı şimdi yeminim
kalbimde senin için yok bile kinim
bence sen de şimdi herkes gibisin

nazım hikmet ran

ustanın bu şiiride benim anlamlıdır.Büyük usta huzur içinde uyu.Ustaya ithaf ettiğin şiiri çok beğendim.tarzlar farklı fakat inançlar, fikirler aynı.Ölümünden sonra kıymetini anladığımız değerlerimizden biri nazım hikmet..

Blogger Tugc said...

bulsara sen benim mail adresim yolla linkleri bari..tugce.ozsoy@richmond.edu

Blogger Bulsara said...

:)) sana mail at dedim ama mail adresimi yazmamışım ki hiçbir yere :))) neyse linkler yollandı.

Yorum Gönder

<< Home