Cumartesi, Mayıs 20, 2006



Da Vinci Şifresi :

BUgün aslında 3 film izleyecektim ama dün gece biraz geç geldim ve uykum kaçıp sabaha kadar oturunca biraz geç kalktım ve sinemayada geç gidebildim. Neyse Uzun zamandır beklediğim Da Vinci Şifresi'ne nihayet kavuştuk.
Gerçi fragmanları görmeden önce kafamdaki en büyük soru Tom Hanks adında dönüp durmaktaydı. Prof. Langdon için kitaptaki tanımlamaya pek yakın durmuyordu ve fragmanları izlediğimde ne kadar haklı olduğumu hissettim. Yine de filmi izlemek gerekiyordu birde filmin kitapla alakası olmadığını ve kitabı okuyanları şaşırtacağı iddası vardı ortalıkta, sakın aldanmayın kitapla bire bir aynı. Ama Tom Hanks olmamış. Audrey Tautou mükemmel bir seçim keza Jean Reno da aynı ama Tom Hanks yerine biraz daha karizmatik biri olabilrdi. Neyse casting le ilgili yapılabilecek pek bir şey yok :)) Birde filmle ilgili aklımın almadığı şey bu bir devam kitabıydı ve kitapta birinci kitaba (Melekler ve Şeytanlar) göndermeler yapıldığı bölümler vardı (Langdonun Vatikan ilişkileri) onlar atlanmak zorunda kalmış ve zaten Dan Brown kitaplarını senaryo gibi yazdığı için film kurgusal olarak düzenli bir devamlılık ve tutarlılık içersindeydi. Bence konu olarak daha ilgi çekici ve heyecanlı olan Melekler ve Şeytanlar çekilse daha güzel olurdu fakat sansasyonel kaygılarla Da Vinci Şifresi'ni tercih ettiler. Filmin iyi yanları yok mu? Tabii ki var mesela Issac Newtonun cenaze töreninin yapıldığı kiliseye giderken modern londra ile eski londranın iç içe geçtiği bilgisayar efektleri mükemmel bir seyir sunmuş. Yada Langdon şifre çözerken yarattığı hayallerin 3 boyutlu görüntüleri de güzel. Sonuç itibarıyla film güzel ama daha iyi olabilridi :))



Venedik Taciri :

Kadroya bakıp mutlaka izlenmeli diye bileceğiniz bir film. Al Pacino'lu Jeremy Irons'lu bir Sheakspere filmi.

Gerçekten izlenmesi gereken bir film. Son sahnede Zuleikha Robinson'un yakın plan bir çekiminde arka plandaki gökyüzü ve Zuleikha Robinson'un yüzü film boyunca hakim olan karanlık sahnelere inat yeni doğan güneşle pek çok şeyin değişeceğini (değiştiğini ) müjdeliyor sanki. İnternette bu fotoğrafa rastlamadım ama fikmi e-mule den indiriyoruz bitince o sahneyi size aktaracağım :))

18 Comments:

Blogger Bulsara said...

Bir de dönerken (Gece saat 1 gibi) yolda bağıara bağıra söylediğim bir şarkı vardı onu da yazayım buraya hatırlayıp sevenler olur belki de :))

biz yarısı gibiyim o temiz ellerinde
dil yarası gibiyim o masum sözlerimde
kal deme hiç,
bunu benden isteme

sus
bu gece
bana aşktan sakın hiç bahsetme
dur
bu gece
bana dokunma beni delirtme
sana boşuna umut vermek istemem

çağıran bir şeyler var hep
beni uzak şehirlerde
bana ait bir şeyler var
o sert gülüşlerde
sen yine olduğun gibi kal
benim için sakın değişme
giderim bugün ha yarın
hareket vakti gelince

sen yine olduğun gibi kal
misafirim bu şehirde
bir el sallarsın yeter
hareket vakti gelince

umut gibiyim
senin ışıl ışıl gözlerinde
kum gibiyim
uçsuz bucaksız o çöllerinde
kış gibiyim
yakan yaz güneşinde
hırsız gibiyim
kadehteki o ruj izlerinde
dil gibiyim
yanağımdaki o benimde
kal deme hiç,
bunu benden isteme


çağıran bir şeyler var hep
beni uzak şehirlerde
bana ait bir şeyler var
o sert gülüşlerde
sen yine olduğun gibi kal
benim için sakın değişme
giderim bugün ha yarın
hareket vakti gelince


sen yine olduğun gibi kal
benim için sakın değişme
giderim bugun ha yarın
hareket vakti gelince

sen yine olduğun gibi kal
misafirim bu şehirde
bir el sallarsın yeter
hareket vakti gelince

Blogger Zehra said...

bu şarkıyı bende sevrim:) bu arada bende merak ettim da vinci şifresini ilk fırsatta hemen gitcem;)bilgilerden dolayı sağol :)

Blogger Burcu Karadaş said...

uzun bi şarkı..gece o yoldan geçenlere allh sabır versin:D

artık bi saat susmamışındır..bi de bağırarak söylemiş..:D

sinema'ya ben de gitmiorum epeydir..nasıl bi duygu.unutmuşum..:))neyse az kaldı uzun bi süre ist.da olmama.ben de gezicem be paso..oohh..gez bakalım..;)

Blogger Tugc said...

Ben de bu aksam gidiyorum filmi gormeye..ve ilkTom Hanks ismini gorunce ben de adirgadim..Yani sanki olmamis gibi geldi..TOm HAnks i cok severim ben ama yine de o rolde olmamis sanki..Ben birazcik daha genc birini dusunmustum, hani Johnny Depp yaslarinda biri..40-42 arasi birsey..Bakalim ben nasil bulucam filmi ;)

Blogger Bulsara said...

ehü ehü jhonny depp bile 40 lı yaşlara geldi dimi :)) gerçi alzheimer olacak kadar yaşlanan micheal j. fox o hala lise filmlerinde oynatabiliyorsun o da ayrı bir konu :))

benim aklımda biraz daha richard gere tarzı olgun görünüşlü ama dinamik ve karizmatik isimler yer alıyordu tom hanks okuduğumda hayalimde canlanan Prof. Langdon' uzaktan yakından seğirmiyordu bile :))

Blogger Bulsara said...

yaws şarkı uzun ama nabarsın duraktan bizim eve 15 dk yürünüyo. Gece saat birde köpeklerden başka kimsse yok

Blogger Tugc said...

Simsi izledim geldim filmi..Uzgunumki sana katilmiyorum..Bence Tom Hanks cok guzel oynamis ve de role yakismis.. Bir de Tom Hanks'i genclesmis gordum bu filmde..Yesil Yol'da daha yasli duruyordu..

Blogger Bulsara said...

walla bugün bir daha izledim ama hala aynı düşüncelere sahibim ablamda vardı bugün yanımda o da aynı fikirde :))

Blogger Bulsara said...

burcu uyuma hala izlemedin mi sen filmi kızzz

Blogger Burcu Karadaş said...

bi ben kalmışım bea:D utandım walla.

en kısa zamanda izlemem lazım.eksik kalmak huyum değil ne de olsa:))

Blogger Bulsara said...

walla çabuk git gözüm görmesin seni ayıp ayıp yakıştımı senin gibi atıştırmacı gazeteci birine

uğur dündar seninle utanç duyuyor.
uğur dündar seninle utanç duyuyor.
uğur dündar seninle utanç duyuyor.

Blogger Burcu Karadaş said...

gitcem ya..sinemada frigo olayı için fizana giderim ben..

uğur abi walla olmadı yani:))

Blogger Bulsara said...

ooo sen şimdi gitmişken dındı dın dı dın müziği eşliğinde frigoların yapıldığı yerlerede baskın düzenlersin :))

Blogger Burcu Karadaş said...

iyi iyi tanıon bak beni yavaşından:D

Blogger Gamzeli said...

iyi hadi gitmişsiniz..Bizde gitmek istiyoruz...Çok övdüler o filmi umarım gittiğimize pişman olmayız :)

Blogger Bulsara said...

ben cuma günü geldiğimde siz çıkmıştınız gamze hanım ufuk beylere teklif ettik ama onlarında işi varmış :))

Blogger Gamzeli said...

yaaa....

evet saat 17:00 de çıktım...Siz kaçda geldiniz ki?

Blogger özlem said...

kitabı okuyanların (da vinci'nin şifresi)filmi izlemelerine hiç gerek yok.zira vakit kaybı

Yorum Gönder

<< Home