Cumartesi, Aralık 29, 2007

son günlerde çok yoğundum,
işle uğraşmaktan kafamı kaldıramadım.
Birde kış, hava erkenden kararıyor, tadından yenmiyor kısaca...

Ne demek istediğini bende anladım.
Hava erkenden kararıyor ve yapılmasını istediğim o kadar çok şey var ki...
Ars longa vita bravis...
Ama yinede yettiğince bir şeyleri öğrenmek gerek.
Hindistanda Sitar ustalarının daha önceki yaşamlarında da bu çalgıyı çalanlar olduğuna inanrılarmış çünkü normal şartlarda bir ömür yetmiyor sitar çalmayı öğrenmeye; o yüzden bir sonraki yaşamım için biraz daha çabalıyayım, kimbilir kim olacaksak...

stediğim şeyler için zaman kalmıyor. Tüm günü yok sayıyorsun zaten, işle geçen boşa zaman dilimi. Eve gelip, duş alıp üstünden akıp gitsin diye bekliyorsun berbat gün ve tüm gereksiz ayrıntılar. Olmuyor çoğunlukla..

Evet çabalasak iyi olacak, gerçekten güzel olurdu bu.
Şu an gerçek yaşamımızın bir ön çalışması olsa ve biz asıl olana doğup onu istediğimiz gibi yaşasak..

Aslında biraz günebakan gibiyiz herbirimiz. Hep güneşe bakmak istedikçe güneş bir başka yöne doğru gidiyor.

Bizim yetişmek için peşinden koştuğumuzu hiç umursamıyor sanki. Ve bizde hiç farkında değiliz ona yönelirken yanımızdan yitip gidenleri.

Her gün yeni bir şey daha öğrenerek doğabilmek lazım sabaha.
İşte bu yüzden yazar olmak isterdim kendi kaybolmuşluğumda yeni öyküler bulabilmek umuduyla ıssız bir yerde uyuyakalmak.
Uyandığımdaysa hiç umursamamak dünyayı gülümseyerek bir kaç kelime daha yazabilme umuduyla düşlere dalmak isterdim.

Hayat ne isterse o olur, biz koşsak ya da statik dursak bile akışı belirleyen yine hep o..
Ben işte biraz da bu yüzden yazıyorum, Auster'ın dediği gibi iplerin biraz olsun elimde olduğunu hissetmek için.
Ve kendimi şanslı sayıyorum, içimde ki yazarla yaşamayı becerebildiğim için.
Eğer yazmak denen şey olmasaydı yeryüzünde ben mutlu bir kadın olamazdım, bunu biliyorum...

Bilgilerimiz bizimle birlikte ölmekten se sonsuz olsunlar diye yazıyorum ben.
Nefesim nasıl havaya karışıp ben ölsem de yaşamaya devam edecekse ve nefes olacaksa başka insanlara; duygularımda yitip gitmesin diye yazıyorum.

2 Comments:

Blogger Bulsara said...

bu diyalogların diğer bayanı :) Yeşim Günay'a teşekkürler.

Blogger enigma said...

güzel konusmalar...

Yorum Gönder

<< Home